مدیرعامل ریپل: نسبت به بیت کوین خوشبینم، اما کار مایکل سیلور درست نیست!
برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل (Ripple)، در مصاحبهای جدید ضمن ابراز خوشبینی بلندمدت نسبت به بیت کوین، از رویکرد شرکت استراتژی (Strategy) و مایکل سیلور به شدت انتقاد کرد. او معتقد است که استفاده از اهرمهای مالی و استراتژیهای بدهی برای انباشت ارز دیجیتال، فشار نزولی مضاعفی را بر بازار تحمیل کرده و به کلیت فضای کریپتو آسیب رسانده است.
گارلینگهاوس با «طلای دیجیتال» نامیدن بیت کوین، بر نقش آن به عنوان یک ذخیره ارزش کارآمد تاکید کرد. او با مقایسه سرعت انتقال بیت کوین با جابهجایی فیزیکی طلا، خاطرنشان کرد که انتقال معادل ۳۰۰ میلیارد دلار طلا سالها زمان و هزینههای گزافی میطلبد، در حالی که بیت کوین این فرآیند را در لحظه و با هزینه بسیار اندک ممکن کرده است. با این حال، وی معتقد است تمرکز مایکل سیلور بر موارد نادرست بوده است.
انتقاد از مدل مالی استراتژی
مدیرعامل ریپل به نوسانات اخیر و فروش بخشی از داراییهای بیت کوین توسط استراتژی برای پرداخت سود سهام ممتاز اشاره کرد. او استدلال کرد که تکیه بر استقراض و مهندسی مالی برای خرید بیت کوین، اگرچه در زمان رشد بازار باعث ایجاد هیجان مثبت میشود، اما در دوران رکود، ضررها را تشدید کرده و باعث ایجاد فشار فروش در بازار میشود.
گارلینگهاوس در مصاحبه با شبکه سیانبیسی (CNBC) گفت:
من نسبت به بیت کوین خوشبین هستم. اما فکر میکنم تیم مایکل سیلور روی چیزهای درستی تمرکز نکرده بود و این موضوع به کل بازار آسیب رساند. در نهایت، چیزی که آنها استفاده میکردند اهرم مالی بود و زمانی که بازار شروع به ریزش میکند، این اهرمها اثر منفی مرکب ایجاد میکنند.
چشمانداز بلندمدت بیت کوین
علیرغم انتقادات به مدل کسبوکار استراتژی، گارلینگهاوس همچنان به آینده ارزهای دیجیتالی که مشکلات واقعی را حل میکنند، امیدوار است. او پیشبینی میکند که با پذیرش سازمانی گستردهتر و بهبود شرایط کلان اقتصادی، پتانسیل رشد قابلتوجهی برای بیت کوین وجود دارد. از نظر او، داراییهایی که نقدینگی، تقاضا و اعتماد ایجاد میکنند، در نهایت برنده بازار خواهند بود و بیت کوین جایگاه خود را به عنوان ستون اصلی این بازار تثبیت کرده است.

